یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

ترمووود در دكوراسيون داخلي

ترمووود در دكوراسيون داخلي 

ويژگي‌هاي ترمووود چيست؟

اين متريال رطوبت بسيار كمتري را نسبت به چوب معمولي دارد. در اين روش از هيچ ماده‌ي شيميايي استفاده نمي‌شود و طريقه توليد آن كاملاً طبيعي مي‌باشد. همين موضوع سبب مي‌شود تا كاملاً سازگار با محيط زيست بوده و براي انسان هيچ ضرري نداشته باشد. استفاده از متريال‌هاي پلاستيكي و شيميايي قطعاً سازگار با محيط‌زيست و بدن انسان نيست. برخي از بيماري‌هاي موجود به دليل همين ناسازگاري بين متريال و انسان‌ها مي‌باشد. استفاده از ترموود مي‌تواند طبيعي بودن محيط خانه را به ارمغان آورد. 

چوب ترمووود داراي رطوبت بسيار پايين‌تري از چوب معمولي است و رطوبت آن حدود ?? درصد كمتر از چوب معمولي مي‌باشد. همين موضوع سبب مي‌شود تا هجوم حشرات و لانه سازي آن‌ها وجود نداشته باشد. همچنين در ترمو ووود امكان كپك زدن نيز وجود ندارد. مقاومت بالاي آن در برابر پوسيدگي و كپك زدن سبب شده است تا نقش چوب ترمووود در دكوراسيون داخلي ساختمان بسيار كاربردي باشد. اين متريال در برابر گرما و سرما نيز بسيار مقاوم مي‌باشد. همين مقاومت سبب استفاده از آن در جاهاي مختلف ساختمان شده است.

مي دانيم كه اغلب فلزات رساناي گرما هستند و به راحتي هواي گرم و سرد را به داخل ساختمان انتقال مي‌دهند در صورتي كه از چوب ترموود در نماي خارجي و يا موارد داخلي استفاده شود، گرما و سرما به ميزان كمتري به داخل محيط انتقال داده خواهد شد. اغلب افراد در فصول سرد و گرم سال دغدغه‌هاي زيادي براي متعادل سازي دماي خانه را دارند. با استفاده از ترمووود مي‌توانيد دماي محيط را متعادل‌تر سازيد.

طول عمر اين متريال نسبت به طول عمر ساير مواد بيشتر و بهتر است. شما مي‌توانيد از اين چوب به مدت طولاني استفاده كنيد و هزينه‌هاي اضافي براي تغيير متريال انجام ندهيد. اين متريال سبك بوده و وزن زيادي ندارد. همچنين ويژگي سازگاري آن با محيط زيست و قابل بازيافت بودن سبب شده است تا بعد از گذشتن چند سال محيط زيست توانايي بازيافت اين متريال را داشته باشد. 

ترموود در دكوراسيون داخلي

ترموود در دكوراسيون داخلي

استفاده از ترمووود در دكوراسيون داخلي (اتاق پذيرايي)

يكي از فضاهايي كه در آن مي‌توان از ترمووود استفاده كرد اتاق پذيرايي است. ايده‌هاي مختلف و گوناگوني براي استفاده چوب ترمووود در دكوراسيون داخلي ساختمان وجود دارد. به عنوان مثال در برخي از دكوراسيون‌ها از ترمو وود براي دكور كردن قسمتي از سقف استفاده مي‌شود. وجود چوب در قسمتي از سقف پذيرايي مي‌تواند جلوه‌ي زيبا و منحصر به فردي را در فضا ايجاد نمايد. استفاده از اين متريال در اتاق پذيرايي باعث مي‌شود تا حس طبيعي و طبيعت در فضا افزايش يابد.

ايده‌ي ديگري كه مي‌توان از ترموود در آن استفاده كرد، ديوار مي‌باشد. يعني شما مي‌توانيد يكي از ديوارها را به طور كلي با اين چوب پوشش دهيد. اين ديوار مي‌تواند ديوار پشتي مبلمان و يا تلويزيون باشد. سقف و ديوار اتاق پذيرايي از جمله موارد بسيار كاربردي در استفاده از اين متريال مي‌باشد.

كفپوش يكي ديگر از استفاده‌هاي ترموود در دكوراسيون داخلي

استفاده از چوب ترمو به عنوان كفپوش ايده‌اي عالي است كه مي‌توان از آن استفاده زيادي در دكوراسيون داخلي كرد. پوشش كف ساختمان از دغدغه‌هاي بسياري از افراد مي‌باشد. سراميك و يا پاركت داراي معايبي هستند كه نمي‌توان به راحتي از آن‌ها استفاده نمود، لذا سازگاري كامل و مناسبي با بدن انسان ندارند. سراميك در فصل‌هاي سرد سال بسيار نامناسب بوده و سبب كاهش دماي ساختمان مي‌شود. همچنين باعث ايجاد مشكلات جسمي در بدن افراد مي‌گردد. در اين نوع ساختمان‌ها حتماً بايد از كفش و پاپوش در خانه استفاده كرد. 

پاركت نيز داراي معايب ديگري است. مقاومت پاركت به طور قابل قبولي نيست و سازگاري كاملي با بدن انسان ندارد. استفاده از چوب ترمو به عنوان كفپوش مي‌تواند سلامتي و زيبايي را به ارمغان آورد. در صورت استفاده از اين كفپوش دماي كف ساختمان هميشه متعادل بوده و مي‌توان به راحتي و بدون استفاده از كفش روي آن راه رفت. چوب سازگاري كامل با بدن انسان دارد و كمتر موجب ناراحتي‌هاي جسمي مي‌گردد.

بالكن از جمله موارد استفاده چوب ترمو در دكوراسيون داخلي

 بالكن، تراس و روف گاردن نيز از جمله موارد دكوراسيون داخلي هستند كه ترمووود در آن‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. فضاي تراس مي‌تواند مانند محيطي باشد كه هر روز در آن اعضاي خانواده اقدام به استراحت و يا تفريح مي‌كنند. با استفاده از ترمووود در طراحي تراس و روف گاردن مي‌توانيد اوقات خوش و بهتري را بگذرانيد. مي‌توانيد آفتاب گيري و حمام آفتاب را در بالكن خود تجربه نماييد. به دليل سازگاري ترمووود با بدن افراد به راحتي مي‌توانيد بر روي آن نشسته و يا دراز بكشيد. در صورتي كه از بالكن به عنوان محل بازي كودكان استفاده مي‌نماييد، بدون هيچ نگراني مي‌توانيد آن‌ها را مشغول بازي ببينيد. البته بهتر است محافظ‌هاي لازم در اين مكان وجود داشته باشد.

 

چطور سماور برنجي را تميز كنيم

چطور سماور برنجي را تميز كنيم

با گذشت زمان ، سماور برنجي شما در اثر تماس مداوم با اكسيژن ، آب و ساير مواد زنگ زده يا لكه مي شوند و در چند روز اول درخشندگي خود را از دست مي دهند. خوشبختانه روشهاي سريع و آساني براي زنده نگه داشتن سماور برنجي شما وجود دارد. در اين مقاله كه توسط فروشگاه برنز نوين تهيه شده، همه چيز را كه بايد در مورد تميز كردن سماور برنجي بدانيد به شما آموزش داده شده است. با موادي كه در هر خانه اي يافت مي شود و تنها در چند دقيقه مي توانيد سماور برنجي خود را تميز و برق بياندازيد. قبل از انجام هر يك از موارد گفته شده از برنجي بودن سماور خود مطمئن شويد. براي تست برنجي بودن سماور كافي است كه آهنربا را به بدنه آن نزديك كنيد. اگر آهنربا به بدنه سماور شما نچسبيد نشانه اي از برنجي بودن سماور شما مي باشد.

 

c1_49v4.jpg

 

سماورهاي برنجي چون امكان استفاده شدن دارند، معمولا از لايه محافظ بر روي آن استفاده نمي شود. اگر به هر نحوي از لايه هاي محافظ رنگ بر روي سماور برنجي استفاده شده باشد، روش هاي ذيل تاثير گذار نيست و باعث آسيب بيشتر به ظاهر سماور برنجي مي باشد. براي تشخيص لايه محافظ فقط كافي است با ناخن بر روي بدنه خارجي سماور برنجي خط بياندازيد. اگر يك لايه شفاف و پلاستيكي از روي سماور برنجي جدا شد، يعني سماور برنجي شما لايه محافظ دارد و روش هاي زير را بر روي آن ها تست نكنيد. در اين مورد فقط كافي است كه با متخصصان اين حوزه ارتباط برقرار كنيد. شما حتي مي توانيد با مراجعه به سايت اينترنتي فروشگاه برنز نوين با كارشناسان آنها ارتباط برقرار نماييد و درخواست و راهنمايي هاي لازم را دريافت نماييد. در ادامه روش هايي براي شما معرفي شده است. بهتر است ابتدا بر روي قسمت كوچكي از سماور برنجي كه در ديد نيست اين روش ها را امتحان كنيد و اگر نتيجه گرفتيد، بر روي كل سطوح سماور برنجي امتحان نماييد.

استفاده از سس كچاپ

چه كسي فكر مي كرد سس كچاپ مي تواند براي تميز كردن ظروف برنجي شما استفاده شود؟ تركيب سس گوجه فرنگي ، ادويه جات ترشي جات و سركه راهي ارزان و آسان براي زنده كردن سماور برنجي است. اين ترفند ساده فقط به كمي سس گوجه فرنگي و چند حوله تميز نياز دارد. ابتدا مقدار كمي سس گوجه فرنگي را در مكاني كوچك از سماور برنجي مانند انتهاي آن بريزيد. آن را چند ثانيه روي سطح بگذاريد و سپس آن را با يك پارچه مرطوب پاك كنيد. اگر موفقيت آميز بود، سپس همين كار را روي بقيه جاهاي سماور برنجي خود تكرار كنيد. در نهايت ، ظرف را خوب بشوييد و با يك حوله تميز خشك كنيد.

استفاده از سركه
براي تشكيل اين محلول تميز كننده خانگي ، سه ماده معمولي در آشپزخانه تركيب شده است. براي ايجاد لكه بردار قوي ، قدرت ساينده نمك ، اسيديته سركه و خواص آرد همه كاره را با هم تركيب كنيد. در يك كاسه متوسط ??، يك قاشق غذاخوري نمك را به نصب فنجان سركه اضافه كنيد. مخلوط را هم بزنيد تا نمك كاملاً حل شود. سپس آرد كافي را به مخلوط سركه و نمك اضافه كنيد تا خميري يكدست حاصل شود. خمير را روي سماور برنجي خود بماليد و بگذاريد 10 دقيقه بماند. سپس ظرف را بشوييد ، آن را با يك حوله تميز كنيد و با يك پارچه نرم ديگر آن را خوب خشك كنيد.

 

استفاده از ليمو و جوش شيرين

آب ليمو و جوش شيرين به تنهايي پاك كننده هاي طبيعي قوي اي هستند. اما وقتي با هم تركيب شوند ، به راحتي مي توانند هرگونه لكه را از سطوح برنجي پاك كنند. آب يك ليمو را در يك كاسه بريزيد. يك قاشق غذاخوري جوش شيرين اضافه كرده و هم بزنيد. با يك پارچه تميز مقداري از محلول را روي سطح سماور برنجي بماليد. برنج را جلا دهيد و زنگ زدگي آن را برداريد. در صورت لزوم ، محلول را دوباره روي سطح سماور برنجي بماليد. باقي مانده را با يك پارچه مرطوب پاك كنيد و سماور برنجي را به خوبي با آب بشوييد. در نهايت ظرف را با يك پارچه تميز خشك كنيد.

استفاده از آب و مايع ضرفشويي

گاهي ساده ترين روش براي تميز كردن سماور برنجي نيز موثرترين روش است. اگر به مواد شوينده دسترسي نداريد ، از آب و مايع ظرفشويي براي تميز كردن سماور برنجي كثيف استفاده كنيد. با استفاده از يك تابه تميز ، يك وان آب گرم براي سماور برنجي خود ايجاد كنيد. سپس چند قاشق غذاخوري مايع ظرفشويي را در آب حل كنيد. اجازه دهيد سماور برنجي چند ثانيه در محلول بماند. سپس از يك پارچه تميز ميكروفايبر يا مسواك براي از بين بردن لكه ها استفاده كنيد.

اگرچه آب گرم و مايع ظرفشويي برخي از كارها را خود انجام مي دهند ، اما شما نيز با اين روش به كمي قدرت دست نياز خواهيد داشت! پس از نابودي تمام لكه ها ، ظرف برنجي را از آب صابون برداريد. آن را بشوييد و با يك حوله تميز خشك كنيد.

اين مقاله توسط فروشگاه برنز نوين تهيه و تنظيم شده است. فروشگاه برنز نوين عرضه كننده انواع محصولات برنجي و برنزي با ضمانت اصالت كالا مي باشد. ارسال رايگان به سراسر كشور و ضمانت سلامت ارسال در كنار كيفيت بالا و قيمت مناسب از جمله ويژگي هاي فروشگاه برنز نوين مي باشد. فروشگاه برنز نوين داراي شعبه حضوري نيز مي باشد همچنين برخي از محصولات فروشگاه برنز نوين در سايت ديجي كالا نيز عرضه مي شوند. شماره تماس فروشگاه برنز نوين براي برقراري ارتباط 09026210810 مي باشد و براي ديدن كليه محصولات اين فروشگاه مي توانيد به آدرس اينترنتي فروشگاه به نشاني https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

نكاتي كه در مورد استفاده از ماسك حائز اهميت است

نكاتي كه در مورد استفاده از ماسك حائز اهميت است

 

هر ماسكي طول عمر خاصي دارد. همچنين برخي از ماسكها را بايد در شرايط خاصي استفاده كرد. پس بايد بدانيم از هر ماسكي چطور استفاده كنيم. در اين مطلب مي خواهيم به بررسي نكات مهم در مورد ماسك هايي بپردازيم كه اين روزها به خاطر پيش گيري از كرونا مورد استفاده قرار مي گيرند. با دانستن اين نكات مي توانيم به بهترين نحو از اين ماسكها استفاده كنيم و در زماني كه نياز است آن ها دور بيندازيم.

 

ماسكهايي كه براي كرونا استفاده مي شوند از نوع ماسكهاي پزشكي يك بار مصرف هستند. نام يكبار مصرف نيز به سادگي بيان مي دارد كه نمي توانيم از آن ها چندين و چند بار استفاده كنيم. در مورد ماسك هاي متشكل از سه لايه كه دو لايه اسپان باند و يك لايه ملت بلون دارند عمر مفيد در حدود چهار ساعت است. پس در يك روز كاري بايد حداقل دو ماسك استفاده كنيد. چند ماسك همراهتان باشد تا در زمان لازم ماسكتان را عوض كنيد. هرگز نبايد اين ماسكها را يك روز ديگر مجددا استفاده كرد. اين كار باعث مشكلات پوستي مي شود. هم چنين ممكن است با تكثير باكتري هايي كه از دم خارج مي شوند ايجاد بيماري كند. همچنين پس از اين مدت ديگر كارايي لازم را ندارد و نمي تواند جلوي كرونا را بگيرد.

 

ماسك سه بعدي نيز كه شامل همان لايه هاي اسپان باند و ملت بلون است تقريبا ماسكي يكبار مصرف است. بهتر است از اين ماسك يك روز استفاده شود. اما اگر مدتي كم از آن استفاده كرده ايد و خيس يا كثيف نشده باشد مي توانيد آن را چندين بار ديگر هم استفاده كنيد. دقت كنيد اگر عرق كرده ايد و ماسك شما مرطوب شده است ديگر نمي تواند جلوي ويروس را بگيرد. چرا كه خيس شدن لايه ها باعث تغيير در آن ها و كاهش فيلترينگ مي شود.

 

دقت كنيد كه هرگز از ماسك فرد ديگري استفاده نكنيد. استفاده از ماسكي كه يك نفر ديگر استفاده كرده است از چندين جهت مختلف خطرناك است. اگر خود فرد به بيماري يا مشكلاتي دچار باشد ممكن است اين بيماري و مشكلات به شما هم منتقل شود. همچنين اين كار اصلا از نظر بهداشتي پسنديده و صحيح نمي باشد. ماسك وسيله اي شخصي است. هر كس بايد از ماسك خودش استفاده كند.

 

هرگز ماسك استفاده شده را در يك سطل آشغال سرباز نيدازيد. ماسك استفاده شده بايد در يك كيسه فريزر سر بسته قرار داده شود و سپس به همين شكل دور انداخته شود. ماسك استفاده شده را در داخل كيف يا روي صندلي و ميز قرار ندهيد. آلودگي هاي ماسك ممكن است به محيط و وسايل شما منتقل شود.

 

ماسكي كه توسط فرد كرونايي استفاده شده است در يك كيسه زباله جداگانه قرار داده شود و روي كيسه نوشته شود "داراي آلودگي ميكروبي" تا مسئولان تفكيك زباله در حين جدا كردن و تفكيك زباله ها با مشكلات رو به رو نشوند.

 

هرگز ماسك استفاده شده را در طبيعت رها نكنيد. علاوه بر انتقال ويروس و باكتري براي طبيعت و جانوران خطرناك خواهد بود. بهتر است كمي بيشتر با هم دوست باشيم و در برابر هم مسئولانه تر رفتار كنيم.