دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳

چگونه يكي قاليشويي خوب و معتبر در الهيه پيدا كنيم؟

خانه اي بدون فرش خوب را نمي توان كامل دانست. اين فرش است كه به خانه و به ويژه چيدمان داخلي ظاهر جذاب مي بخشد و باعث مي شود فرد احساس راحتي در خانه دارد. با وجود اين واقعيت كه فرش ها مفيد هستند، اگر در شرايط خوبي نگهداري نشوند، به درستي تميز نشوند و به نظافت فرش اهميت داده نشود از جذابيت هاي خانه كاسته مي شود. به همين دليل شستن فرش توسط يك قاليشويي در الهيه يا هر نقطه از تهران داراي اهميت بسيار زيادي دارد.

lwil_1.jpg

در واقع مي توان گفت كه يافتن شركت مناسب براي شستشوي فرش يكي از بهترين روش ها براي اطمينان از خوب ماندن و زيبا به نظر رسيدن فرش هاي شماست؛ اما چگونه مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه يك قاليشويي خوب را انتخاب كرده ايد؟ اگر مي خواهيد جواب اين سوال را پيدا كنيد، ادامه اين مطالب را از دست ندهيد.

 

چگونه يكي قاليشويي خوب و معتبر در الهيه پيدا كنيم؟

براي يافتن يك قاليشويي در الهيه كه بتواند رضايت شما را در اين زمينه كسب كند، نكات زيري وجود دارد كه توجه به آنها در اين امر به شما كمك مي كند تا انتخاب خوبي داشته باشيد. اين نكات ساده اما اساسي عبارتند از:

 

توجه به تجربه قاليشويي

انتخاب يك شركت شستشوي فرش كه مدت هاست در صنعت نظافت فعاليت مي كند، شما را در موقعيت خوبي براي دريافت خدمات با كيفيت قرار مي دهد. اين به اين دليل است كه اگر يك شركت نظافت براي مدت طولاني همان كار را انجام داده باشد، به اين معني است كه آنها تمام روش هايي را كه مي توان استفاده كرد بررسي كرده اند و بنابراين آنها بهترين ها خدمات را به شما ارائه مي دهند. همچنين شركتي كه مدت طولاني در صنعت نظافت بوده است، اشتباهات فاحشي را نخواهد داشت.

 

توجه به امكانات و تجهيزات

شما همچنين بايد نوع تجهيزاتي را كه يك مركز قاليشويي در الهيه براي تميز كردن يك قاليچه يا فرش استفاده مي كند در نظر بگيريد. شركت هاي خوب در اين زمينه اغلب مجهز به امكانات، ماشين آلات و تجهيزات مدرن هستند. به كارگيري اين امكانات باعث مي شود، فرش هاي شما را بي نقص تميز نگه دارد. برخي از شركت ها تمايل دارند از روش ها و امكانات ارزان براي شستن فرش استفاده كنند. اين امر باعث مي شود كه در نهايت به كيفيت فرش آسيب برساند.

 

برخورداري از كادر حرفه اي

اكثر صاحبان خانه خدمات يك قاليشويي در الهيه را به عنوان كار معمولي تلقي مي كنند و بنابراين انتظار ندارند ارائه دهندگان خدمات آموزش رسمي داشته باشند. اين تصور غلط را بايد كاملاً از ذهن خود دور كنيد. شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه قاليشويي منتخب شما از افراد حرفه اي براي ارائه خدمات تميزكاري كار مي كنيد. از يك مركز فعال در اين زمينه كه انتخاب كرده ايد بخواهيد دهند گواهينامه هاي لازم را به شما ارائه دهند.

 شهرت خوب

شهرت خوب امري نيست كه يك قاليشويي در الهيه از داشتن آن با ارائه خدمات ضعيف بگذرد. شهرت به نوعي نشان دهنده اعتبار و كيفيت خدماتي كه يك مركز در اين مورد ارائه مي دهد. اگر شركت نظافتي خدمات باكيفيتي ارائه داده باشد، احتمال استخدام آن براي شستن فرش بيشتر خواهد بود. عكس آن كاملاً درست است.

همچنين نظرات مثبت كساني هم كه از خدمات يك قاليشويي استفاده كرده اند، يك امتياز عالي براي شهرت يافتن يك شركت است و باعث مي شود تا به خدمات آن اطمينان شود. در مقابل اگر نظرات منفي راجع به خدمات يك فرش شويي بيشتر است بهتر از سپردن فرش به آن خودداري كنيد.

رعايت موازين مذهبي در شستشو

جامعه ايراني يك جامعه مذهبي است. شستشوي هر چيزي با توجه به قواعد مذهبي باشد تا پك تلقي شود. قاليشويي در الهيه كه انتخاب كرده ايد بايد تضمين كننده شستشوي مذهبي و اسلامي باشد. در واقع با اين كار افراد مطمئن مي ‌شوند كه فرش علاوه بر شستشو به درستي پاك شده است. اين فاكتور يكي از مهمترين مواردي است كه بايد به آن توجه شود

در كنار تمام موارد ذكر شده برخورداري از قيمت عاقلانه، سرويس مناسب براي بردن و آوردن فرش نيز از نكته هاي مهمي است كه براي انتخاب بك قاليشويي در الهيه بايد بدان توجه كرد.

سخن پاياني

در نهايت بايد گفت كه اگر به دنبال يك قاليشويي در الهيه يا هر نقطه ديگر تهران است، قاليشويي كاردان آماده خدمت رساني به شما عزيزان است. اين قاليشويي با سابقه چندين ساله در زمينه شستشوي فرش و البته خدمات ديگر چون رفو فرش و مبل شويي مي تواند انتخاب مناسبي در اين زمينه باشد. همچنين از مجوزهاي لازم برخوردار است.

اين قاليشويي از كادر حرفه اي و البته ماشين آلات و تجهيزات مدرن برخوردار است تا شستن فرش به بهترين شكل انجام شود. همچنين با رعايت موازين اسلامي فرش به صورت كامل شسته و آبكشي مي شود تا خيال شما از اين بابت نيز بسيار راحت شود.

 

 

 

شما مشتريان عزيز ميتوانيد با كليك بر روي شماره تماس قاليشويي ، با قاليشويي كاردان در تماس باشيد.

 

 

پيامك تبليغاتي براي كارواش داران چه مزيت هايي دارد؟

پيامك تبليغاتي براي كارواش داران چه مزيت هايي دارد؟

kiej_z5.jpg

موضوع مورد بحث در اين مقاله در رابطه با پيامك تبليغاتي مي باشد.

احتمالا شما نيز اگر به واسطه ي بيزينس يا كسب و كار تان در رقابت هاي اقتصادي باشيد، حتما با اصطلاح پيامك تبليغاتي آشنا شده ايد.

امروزه با نزديك شدن رقابت لحظه اي و تنگاتنگ ميان مشاغل مختلف، نمي توان گفت بازاريابي تنها مختص به كسب و كاري هاي خاص مي باشد.

به عنوان مثال شايد براي تان عجيب باشد كه كارواش ها نيز جز آن دسته از مشاغلي باشند كه بتوانند براي ارائه خدمات از  پيامك تبليغاتي استفاده كنند.

اما خوب كارواش ها هم براي بهبود وضعيت كسب و كارشان از پيامك تبليغاتي استفاده ميكنند.

مسلما در بازه ي زماني كوتاهي متوجه خواهيد شد كه رونق كسب و كار در كارواش ها و تعداد مشتري هايي كه جوياي خدمات از كارواش مورد نظر مي باشند،افزايش  قابل توجهي يافته اند.

 ماهيت استفاده از پيامك تبليغاتي براي كارواش ها

شايد براي تان سوال پيش بيايد كه استفاده از پيامك تبليغاتي براي كارواش ها چه مزيت ها و فوايدي را براي شان در پي خواهد داشت.

طبيعتا اولين دليل گام برداشتن به سوي چنين اقداماتي و استفاده از شيوه هاي بازاريابي پيامكي، اين است كه سود دهي كسب و كارتان را افزايش دهيد و درآمد بيشتري را كسب كنيد.

اما مسلما استفاده از پيامك تبليغاتي اهداف ديگري را نيز در بر خواهد داشت كه با روش هايي غير مستقيم و هوشمندانه در قالب خدمات پيامك تبليغاتي كسب و كار را به سمت موفقيت بيشتر و متداوم تر خواهد برد.

اصول كسب و كار يك كارواش را براي تبليغ و بازاريابي در نظر بگيريد. چطور مي توان با روشي هدفمند و برنامه ريزي شده به شيوه اي اصولي براي كارواش ها بازاريابي و تبليغاتي مفيد در پيش گرفت؟

روش هاي تبليغات از گذشته تا به حال چه تغييري كرده است؟

تصور كنيد كه شيوه هايي مانند پخش تراكت هاي تبليغاتي در سالهاي گذشته تا چه اندازه مرسوم بوده، اما امروزه با پيشرفت هاي چشمگيري كه در دنياي تبليغات در دنيا رخ داده،  اين شيوه ها در بازاريابي امروزي تقريبا منسوخ شده اند.

در دنياي تبليغات امروز، مهمترين مساله كم كردن هزينه ها و بازيابي بيشتر است.

يكي از ابزارهايي كه به كاهش چشم گير هزينه ها كمك ميكند ارسال پيامك تبليغاتي هدفمند است.

چرا استفاده از پيامك تبليغاتي را شيوه اي به صرفه در تبليغات مي دانند؟

شايد براي تان سوال پيش بيايد كه قيمت اس ام اس تبليغاتي چقدر مي باشد و چرا شيوه تبليغاتيمقرون به صرفه در بازاريابي به حساب ميايد؟

ارسال اس ام اس يكي از تاثير گذارترين انواع بازاريابي مستقيم است، كه طبق تحقيقان بالغ بر 90% از اين پيامك ها توسط كاربران روي گوشي موبايل باز ميشود.

به طور ميانگين هر فرد در طول روز، حدود 84 بار گوشي تلفن همراه خود را چك ميكند، پس اين يك موقعيت خوب براي نمايش دادن نام برندتان است.

با توجه به مزيت هايي كه اس ام اس ماركتينگ يا همان تبليغات پيامكي دارد، قيمت آن بسيار مقرون به صرفه است.

كابردهاي ويژه و مهم پيامك تبليغاتي براي كارواش ها؟

از جمله مهم ترين كارهايي كه مي توانيد با پيامك تبليغاتي براي بهبود فعاليت هاي تان در كارواش ها انجام دهيد را مي توانيد درموارد اشاره شده در زير مشاهده نماييد:

معرفي كارواش تان همراه با خدماتي كه ارائه مي دهد:

اين كار را ميتوانيد بر اساس شماره هايي كه در يك محله ثبت شده است انجام دهيد.بيزينس هاي محلي يا اصطلاحا  Local business ها ميتوانند بهترين استفاده را از ارسال منطقه اي و محله اي داشته باشند.

فقط كافي است  شماره هايي كه در بانك هاي سامانه پيامكي قرار دارد را به عنوان مخاطب انتخاب كنيد و اقدام به ارسال كنيد.

ميتوانيد از بانك هاي مختلف مانند بانك شماره منطقه اي، محله اي، كد پستي، و ارسال از روي نقشه استفاده كنيد.

استفاده از پيامك تبليغاتي براي اطلاع رساني در خصوص ارائه انواع قيمت هاي شستشو در كارواش ها

در بازار رقابتي، ميتوانيد  با ارسال تخفيف ها و قيمت هاي رقابتي به مشتريان از رقبا يك قدم جلوتر باشيد.

استفاده از پيامك تبليغاتي در خصوص اطلاع رساني براي آفرهاي ويژه در كارواش ها

اگر آفر يا پيشنهاد ويژه اي براي مشتريان داريد، بميتوانيد بدون معطلي آنها را با خبر كنيد. سرعت انتقال اطلاعات يم مزيت رقابتي براي شما به وجود مياورد. سريع ترين ابزار براي انتقال اطلاعات ارسال پيامك ميباشد.

قبل از اقدام به خريد پنل اس ام اس حتما با دقت خيلي زياد تمام سامانه هايي كه اين خدمات را ارائه ميدهند بررسي كنيد.

يك سامانه حرفه اي ميبايست به طور تمام وقت پشتيباني پنل اس ام اس را انجام دهد و در موارد اظطراري مشكلات را براي كاربران مرتفع كند.

براي اطلاع از خدمات سامانه پيامكي مديانا كليك كنيد.

 

چطور ميتوانيد با استفاده از سامانه ارسال پيامك مخاطب هدف خود را پيدا كنيد؟

چطور ميتوانيد با استفاده از سامانه ارسال پيامك مخاطب هدف خود را پيدا كنيد؟

il_b7.jpg

در اين مقاله برخي از بهترين شيوه هاي بازاريابي از طريق سامانه ارسال پيامك، براي دسترسي به مخاطبان هدف را معرفي ميكنيم.

ارائه ارزش واقعي با كمك سامانه ارسال پيامك

از آنجا كه درسامانه ارسال پيامك، شما به مخاطبان هدف خود در سطح بسيار شخصي دست مي يابيد، ارزش يك كمپين بازاريابي پيامكي بالاتر از همه چيز است.

براي مخاطبانتان ارزش قائل شويد. مخاطبان دوست دارند اطلاعاتي از وبسايت شمابه دست بياوردن كه به راحتي در هر رسانه اي قابل دسترسي نيست.

ايجاد يك ارزش پيشنهادي كه منحصر به فرد باشد، براي مخاطبان جذاب ترين گزينه است.

از ديد مشتري به مسائل نگاه كنيد.

اگر قصد داريد از سامانه ارسال پيامك به عنوان يك ابزار بازاريابي استفاده كنيد، در مرحله اول ر بايد تلاش كنيد تا مشتريان خود را درك كنيد.

سعي كنيد آنچه را كه از شما و متون شما انتظار دارند،براي مخاطبانتان ارسال كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال و دريافت پيامك ارائه پيشنهادات سودمند به  مشتريان رضايت آن ها را جلب كنيد.

انگيزه هايي مثل اين، باعث خواهد شد كه آن ها احساس ارزشمندي كنند. از آنجايي كه بازاريابي با سامانه ارسال و دريافت پيامك يك امر مبتني بر اجازه است و كاربر بايد آن را انتخاب كند،بايد چنين پيشنهاد هاي منحصر به فردي را از طريق ارسال پيامك ارائه دهيد كه نتوانند آن ها را رد كنند!

احساس فوريت را با سامانه ارسال پيامك، بيان كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال پيامك به منظور ايجاد يك فوريت در متون پيامك خود، مي توانيد نتايج بهتر و يا اطلاعات در اسرع وقت به دست آوريد.

به عنوان مثال، يك تاريخ انقضا ساده، مشتركين شما را تشويق مي كنند تا سريع تر پاسخ دهند يا سريع تر عمل كنند.

در پايان پيام خود، تاريخ انقضاء را قرار دهيد، “پيشنهادات به پايان مي رسد در تاريخ 5 مرداد. عجله كن! ” و ببينيد كه اين روش در ذهن مخاطب شما نقش دارد و آن ها سريع تر عمل مي كنند.

ايجاد احساس فوريت از طريق متون شما بسيار مهم است. در استفاده از سامانه ارسال پيامك از آنجا كه شما تنها نيستيد، شركت هاي ديگري در صف وجود دارد كه از ارسال پيامك استفاده مي كنند.

بنابراين اگر شما نمي توانيد حس اضطراب ايجاد كنيد، پيام هاي شما فقط به يك دسته ديگر متون تبديل مي شوند، غيرقابل مشاهده شده و ناديده گرفته خواهند شد.

در سامانه ارسال پيامك از متون شخصي سازي شده استفاده كنيد.

از آنجا كه پيامك بسيار شخصي تر از يك ايميل مستقيم است، شخصي سازي متون در سامانه ارسال پيامك باعث توجه مشتركين مي شود.

مشتريان مورد نظر به طور مستقيم به آن ها پاسخ مي دهند، بنابراين هر زمان كه مي توانيد از نام مخاطبان در متن پيامك استفاده كنيد.

اين كار باعث ميشود كه يك حس متفاوت بودن به مخاطباتن دست بدهد و احساس كند از طرف اجتماعي كه به او اهميت ميدهد مورد خطاب قرار گرفتته است.

آن ها را بيشتر با متون مربوطه بر اساس ترجيحات خود آن ها مورد هدف قرار دهيد؛ بنابراين متن شما ميتواند غير رسمي باشد تا مخاطب بيشتر احساس امنيت و راحتي داشته باشد.

از مناسبت ها براي ارتباط با مخاطبان استفاده كنيد.

يك تبريك ساده ميتواند به راحتي مخاطب را هيجان زده كند.

با استفاده از سيستم مديريت مشتريان پنل هاي پيامكي، ميتوانيد با زمان بندي مشخص، در تمام مناسبت ها از اين قابليت استفاده كنيد.

احساس رضايت مندي مشترياني كه در مواقع احساسي در كنارشان هستيد به مراتب بالاتر است.

با احتياط از سامانه ارسال پيامك استفاده كنيد.

امروزه انواع تبليغات هدفمند و غير هدفمند براي افراد زيادي ارسال ميشود، كه اصطلاحا تماما اسپم هستند و با بمباران تبليغاتي باعث ايجاد نارضايتي ميشوند.

مخاطبان زيادي هستند كه به محض اين كه متوجه ميشوند كه پيامكي كه دريافت كردند به كارشان نميايد، نام مجموعه را به عنوان اسپم در ذهنشان ذخيره ميكنند!

بزرگترين خطر براي يك كسب و كار اين است كه از ديد مشتريان، به عنوان يك كاراكتر بي توجه به علايق و حريم خصوصي مخاطبان به نظر بيايد.

اگر از مزاياي داشتن شماره تماس شخصي مشتري استفاده نادرست كنيد، مطمئناً خود را در پايان خط قرار مي دهيد. به ياد داشته باشيد بازاريابي با سامانه ارسال پيامك يك ابزار بسيار قدرتمند است كه مي توانيد براي افزايش تعامل با مشتري و فروش استفاده كنيد.

مشتريانتان را دسته بندي كنيد.

با استفاده از نرم افزار sms و ابزار مناسب، اتوماسيون در نوك انگشتان ما قرار دارد. شما نيازي به سرمايه گذاري زياد و زمان زياد نداريد، فقط برنامه ها را با نرم افزار sms برنامه ريزي كنيد و مديريت كنيد.

با استفاده از سامانه ارسال پيامك  ميتوانيد مخاطبان را به  دسته بندي هاي مختلف تقسيم كنيد براي مثال :

مشاغل و اصناف  تمام استان هاي كشور…

محله ها و مناطق مختلف در استان ها و شهرها…

تفكيك از طريق كد پستي

پيش شماره تلفن همراه

سن و جنسيت و …

با كمك سامانه ارسال و دريافت پيامك، مي توانيد از روي شماره تلفن، مخاطبان را آناليز و دسته بندي كنيد و بعد از گروه بندي مخاطبان هدف به عنوان پرسونا براي آن ها پيامك ارسال كنيد.

تعرفه ارسال پيامك را مقايسه كنيد.

تعرفه ارسال اس ام اس  تبليغاتي بسيار كم تر از ساير روش هاي بازاريابي مي باشد.

استفاده از سامانه ارسال پيامك و همچنين قابليت ارسال پيامك انبوه، براي مشاغل يكي از به صرفه ترين و بسيار كم هزينه ترين ابزار براي تبليغات كسب و كار خواهد بود.

اين روش مطمئناً يكي از روش هايي است كه به مراتب هزينه كم تري نسبت به ساير روش هاي تبليغاتي دارد، بنابراين با فراق آسوده ميتوانيد سامانه ارسال پيامك براي توسعه و ارتقاءكسب وكار خود استفاده كنيد.

 

قوانين استفاده از چت روم

چت روم‌ها به مرور زمان پيشرفته تر شدند و از آن چت روم‌ هاي ابتدايي و ساده تبديل شدن به چت روم‌هايي با امكانات زياد كه فراتر از چت كردن هستند.چت‌روم‌ها اين امكان را به شما مي‌دهند كه به صورت ناشناس وارد چت شويد بدون اينكه از شما شماره تلفن يا ايميل بخواند شما ميتوانيد به صورت ناشناس با افرادي از سرتاسر دنيا چت و تبادل نظر كنيد.

اصطلاح "اتاق چت" يا ، عمدتا براي توصيف هر نوع كنفرانس همزمان، گاهي اوقات حتي كنفرانس ناهمزمان استفاده مي شود. بنابراين، اصطلاح [Chat room/ چت روم] ميتواند به معناي هر تكنولوژي از چت باران  در زمان واقعي و تعامل آنلاين با ديگران (به عنوان مثال، انجمنهاي آنلاين) به محيطهاي اجتماعي گرافيكي كاملا جامع باشد.استفاده اوليه از يك چت روم براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات از طريق متن با گروهي از كاربران ديگر است

f430744_.png

قوانين استفاده از چت روم :

هرگونه بحث سياسي، توهين به اديان، توهين به مقدسات، آشفته كردن افكار عمومي، تبليغ عليه منافع كشوري

ارسال تبليغات از سايت ها و وبلاگ هاي ديگر به هرعنوان كاملا ممنوع ميباشد

هرگونه بحث در مورد مسائل جنسي و خلاف شرع اسلامي كاملا ممنوع ميباشد

ارسال مداوم شكلك ها و پيام ها باعث كندي روم مي شود و كاملا ممنوع ميباشد

تشكر و قدرداني اوليه بابت وقت گذاشتن مطلب زير كه شرح خلاصه از چت روم فارسي اواز چت ميباشد

چت روم همانطور كه ميدانيد محيطي براي چت كردن ميباشد اما ما در تلاش هستيم هرچه بيشتر اين چتروم را روز به روز بهتر و شادتر نگه داريم

اريايي چت رومي قديمي با امكانات فوق العاده عالي ميباشد داراي شكلك ها و اتاق هاي مختلف از شهر هاي مختلف و ظاهري زيبا ميباشد

اتاق هاي گفتگو يا چتروم هاي زيادي در سراسر اينترنت ميباشد اما دليل ما براي نوشتن اين متن اين بود كه كاربران ميگويند چرا دريا چت ؟

خوشحال ميشويم به اين سوال كه چرا چت روم عسل چت ؟ مگر چتروم هاي ديگه اي وجود ندارد

در پاسخ بايد بگويم كه چرا چت روم هاي فارسي زيادي هستند كه به تازگي ايجاد شده است و امنيت اطلاعات در انها كمتر ميباشد

به دليل مشخص نميتوان اسم چت روم فارسي هاي ديگري را ببريم اما در چتروم ايران چت مديران و ناظران سايت به صورت هميشگي كاربران متخلف را از چتروم اخراج و براي هميشه مسدود ميكند

مديريت چت روم اريا بر اين باور هست كه فرهنگ ايرانيان قابل ستايش و انتشار ميباشد

 

 

معرفي 3 نهال گردوي پر طرفدار در بازار جهان

معرفي 3 نهال گردوي پر طرفدار در بازار جهان :

شايد براي شما هم اين سوال پيش بيايد كه چه گردويي ميتواند براي كاشتن مناسب باشد ؟ بايد به اين سوال از چند منظر نگاه كرد و هرگز نبايد نسبت به كاشت نهال گردو عجله كرد زيرا اين نهال بسيار حساس به اب و هوا و دما مي باشد .نكته اي كه قبل از خريد نهال گردو مهم ميشود اين است كه بدانيد بايد نهال را متناسب با شرايط جوي خود بكاريد .

 انواع ارقام درختان را موجود دارند اما اينكه چه رقمي را انتخاب نماييد بسيار مهم است ،Amazonبراي مثال در وب سايت

زيرا اغلب مردم بدون تحقيق خريد نهال خود را انجام مي دهد اما بهتر است قبل از اقدام به پرورش درخت گردو به تمام مباحث مهم ان بپردازيم .لطفا همراه ما باشيد تا 3 رقم نهال گردوي مناسب را خدمت شما معرفي نماييم :

نهال گردوي چندلر همان گردوي آمريكايي پر فروش :

اين گردوي چندلر ابتدا در كشور امريكا توليد شده است كه از فروش بسيار زيادي هم برخوردار است. نهال گردو چندلر يكي از مرغوب ترين و شناخته شده ترين نژاد هاي پيوندي در جهان است كه از تلاقي نهال گردو پدرو به دست آمده است به همين دليل به لحاظ ويژگي شبيه به رقم پدرو ميباشد. گردو چندلر يكي از نژاد هاي ديرگل مي باشد كه كاشت آن در مناطق سردسير عملكرد مطلوبي خواهد داشت،اين رقم به دليل پيوندي بودن خود بارور نيست و نياز به گرده زا دارد كه مي توانيد در زمان كاشت نهال گردو چندلر به ازاي چند اصله نهالي كه كاشته مي شود يك درخت براي گرده افشاني در نظر بگيريد چنين اقدامي كيفيت باروري باغ شما را تضمين مي كند،لازم به ذكر است كه براي اين رقم معمولا نژاد فرانكت مناسب است. يكي از نكاتي كه حتما لازم است باغداران قبل از خريد به آن توجه ويژه داشته باشند ميزان تحمل سرما و خشكي نهال است،زيرا اين ميزان در نژاد هاي مختلف با يكديگر فرق مي كند و باغداران بايد قبل از خريد نهال گردو اطلاعات مفيدي در خصوص هر نژاد و ميزان سازگاري آن با شرايط اقليمي منطقه كسب كنند سپس اقدام به خريد كنند.شايد جالب باشد اگر بدانيد اين گردو چيزي در حدود 200 تا 280 كيلو در سال ميتواند هر يك درخت بالغ ان باردهي داشته باشد .

8t6r_b3.jpg

نهال گردوي فرنور همان نهال گردوي مورد علاقه ي اروپاييان :

اين رقم نهال گردو در ابتدا در كشور فرانسه توليد و كاشته شده است .جالب است بدانيد اين رقم بسيار نهالي مقاوم به انواع بيماري ها و افات مي باشد . مغز نهال گردو فرنور به لحاظ ظاهري گرد بوده و داراي پوست كاغذي مي باشد كه به راحتي قابل جدا شدن است. رنگ مغز گردو فرنور بسيار روشن و كيفيت بسيار خوبي دارد. از ويژگي هاي بارز اين نوع نهال همانطور كه اشاره شد مقاومت بسيار خوب آن در مقابل سرماي بهاره مي باشد به همين دليل كاشت آن در مناطق سردسير گزينه بسيار مناسبي مي باشد. نهال گردو فرنور از جديدترين ارقام تجاري در دنياست كه اواخر فروردين زمان گلدهي آن مي باشد. گردوي فرنور در مناطق سردسير عملكرد بسيار خوبي خواهد داشت زيرا شاتون هاي گردو فرنور در اثر سرما از بين نمي رود.

گردو فرنور از ارقام ديرگل به شمار مي آيد. از ديگر ويژگي هاي اين نژاد مقاومت به كرم سيب و بيماري بلايت كه از بيماري هاي رايج در بين درختان گردو است مي باشد. عمر مفيد درخت گردو فرنور 100 سال است و مي توان آن را در دسته ارقام اقتصادي قرار داد كه بازار تجاري خوبي دارد. نهال گردو فرنور نسبت به ديگر انواع دير برگ ده مي باشد اما بازدهي زود هنگامي دارد،مغز گردو تقريبا درشت بوده و كيفيت عالي دارد. به لحاظ گستردگي شاخ و برگ نيز اين رقم در حد متوسط مي باشد. گردو فرنور همانطور كه اشاره شد از ارقام جديد فرانسوي مي باشد كه به دليل كيفيت بسيار خوبي كه دارد مورد استقبال قرار گرفته است. شايد يكي از دلايلي كه باغداران نسبت به كاشت نهال گردو فرنور اهتمام مي ورزند پوست كاغذي و تجاري بودن اين رقم مي باشد.

گردوي خوشه اي گردوي مورد علاقه ي باغداران :

گردوي خوشه اي يكي از انواع نهال گردويي مي باشد كه به صورت فله اي رشد مي كند . درخت گردو خوشه اي در اصل بومي آمريكا مي باشد اما امروزه ما شاهديم در ايران و ديگر كشور ها نيز پرورش داده مي شود و از درختان با ارزش به حساب مي آيد نهال گردو خوشه اي داراي نژاد هاي مختلفي مي باشد كه هر كدام عملكرد و ويژگي خاص خود را دارند. برخي را به عنوان مرغوب ترين نژاد معرفي مي كنند كه افراد مي توانند براي كاشت انتخاب كنند.

 نژاد نهال گردو خوشه اي : نژاد نهال گردو خوشه اي را مي توان بر اساس شرايط اقليمي انتخاب كرد،مانند تحمل و سازگاري با كم آبي و خشكي يا پر آبي و مناطق مرطوب،كه  توجه به چنين نكاتي باعث مي شود بازدهي و بار ميوه شما مطلوب و مناسب باشد. يكي از نژاد هاي گردو،درخت گردو خوشه اي مي باشد،دليل نام گذاري آن اين است كه هر شاخه 5 تا 25 عدد گردو به صورت خوشه اي دارد. اين نوع گردو دير گل اما زود بازده بوده به همين دليل براي مناطق سردسير نيز مناسب است. از نظر اندازه نسبت به ديگر گردو ها كوچكتر است. گردو خوشه اي فرانسوي بسيار پر مغز بوده و چربي آن بيشتر از ديگر گردو ها مي باشد. درخت گردو خوشه اي عملكرد بالايي دارد و شاخ و برگ آن نيز گسترده مي باشد،تنه كوتاهي دارد و به لحاظ باردهي نسبتا پر بار است به همين منظور عمر اقتصادي اين گردو نيز مانند ديگر انواع اقتصادي،پر بازده و تجاري مي باشد .

خب به پايان اين مقاله رسيديم .در اين مقاله قصد داشتيم به برسي كامل سه نوع گردوي مورد علاقه ي اغلب كشاورزان به پردازيم ، اميدواريم از خواندن اين مقاله لذت برده باشيد و در انتخاب درخت گردو بهترين ها را در نظر داشته باشيد .